اپلیکیشن موبایل، قوی‌ترین سلاح خود برای پیروزی در تجارت الکترونیک را رو کنید!

اپلیکیشن موبایل، قوی‌ترین سلاح خود برای پیروزی در تجارت الکترونیک را رو کنید!

برای موفقیت کسب‌ و کار خود در عصر حاضر، هیچ راهی جز وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک و شروع به مبارزه در این گود ندارید! اما این روزها موفقیت در تجارت الکترونیک به چیزی فراتر از وب‌ سایت‌ های فروشگاهی تبدیل شده و ردپای آن را در گوشی‌های تلفن همراه نیز می‌توان پیدا کرد. در این مقاله به بحث در رابطه با تجارت الکترونیک در بستر تلفن همراه پرداخته و ضمن معرفی سایت‌های موبایل دوست و ریسپانسیو، به اهمیت ساخت اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکار اینترنتی و مزایای این‌کار خواهیم پرداخت.

  • دستگاه‌های موبایل چگونه دنیای تجارت الکترونیک را زیرورو کردند؟!
  • معرفی انواع وب‌سایت‌های سازگار با تلفن همراه
  • چرا تمرکز روی تجارت الکترونیک در بستر موبایل برای موفقیت‌تان حیاتی است؟
  • 5 مزیت ساختن اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکار اینترنتی

دستگاه‌های موبایل چگونه دنیای تجارت الکترونیک را زیرورو کردند؟

ظهور تلفن‌های هوشمند همان‌طور که دنیای ارتباطات را دچار تحولات اساسی کرده و افق‌های جدیدی را در این عرصه برای کاربران پدیدار نمود؛ دنیای تجارت الکترونیک را نیز تحت تاثیر قرار داده و دروازه‌های جدیدی را به‌‌روی صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی باز کرد. از وب‌سایت‌های سازگار با تلفن همراه گرفته تا اپلیکیشن موبایل، همه‌ و همه دست به دست هم داده و ضمن پدید آوردن چالش‌های جدید برای صاحبان کسب‌وکارها، فرصت‌های نابی را نیز برای رسیدن به موفقیت در اختیار این شخاص قرار داده‌اند. اما دستگاه‌های موبایل چگونه توانسته‌اند سبب ایجاد این تحولات عظیم در دنیای کسب‌وکار شده و روش‌های سنتی تجارت را تحت تاثیر قرار دهند؟ مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تحولاتی که دستگاه‌های تلفن همراه در عرصه تجارت ایجاد کرده‌اند، عبارتند از:

تغییر عادات خرید

تا قبل از ظهور تلفن‌های هوشمند، خریداران برای انجام خریدهای اینترنتی ناچار به استفاده از رایانه‌های رومیزی بوده و تنها در مکان‌های مشخصی فرصت خرید داشتند؛ اما بعد از عرضه‌ی موبایل‌های هوشمند و فراهم آمدن فرصت خرید اینترنتی با استفاده از این دستگاه‌ها، محدودیت مکانی خریداران به‌طور کلی از میان برداشته شده و افراد می‌توانند در هر موقعیتی، خرید خود را انجام دهند. این روزها با عرضه انواع اپلیکیشن اندروید و ios، دیگر نیازی به استفاده از مرورگرهای مختلف ندارید و به‌راحتی می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها برای تهیه‌ی نیازهای خود استفاده نمایید.

افزایش سرعت خرید

درست است که ورود تلفن‌های هوشمند به بازار اولین و مهم‌ترین تحول دنیای تجارت الکترونیک را رقم زد، اما این پایان راه نبود و تجارت الکترونیک، با عرضه انواع اپلیکیشن موبایل برای خرید اینترنتی، دومین شوک خود را نیز تجربه کرد. متخصصین برنامه‌ نویسی اندروید و دیگر سیستم عامل‌های موبایل، با اطلاع از محبوبیت خریدهای اینترنتی و افزایش تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، دست به‌کار شده و با طراحی اپلیکیشن‌های مختلف، گامی بزرگ در راستای تسهیل خریدهای اینترنتی برداشتند. طراحی و عرضه‌ی انواع مختلف اپلیکیشن اندروید، ios و ویندوز، به کاربران گوشی‌های هوشمند این فرصت را می‌دهد که تنها در چند دقیقه و با صرف کم‌ترین هزینه ممکن، خریدهای خود را انجام دهند.

محبوبیت برند

آیا تاکنون این سوال را از خود پرسیده‌اید که چرا خریداران اینترنتی، استفاده از اپلیکیشن موبایل را برای انجام خرید‌های خود انتخاب کرده و این روش را به دیگر روش‌های خرید اینترنتی ترجیح می‌دهند؟ پاسخ ساده است! خریداران وقتی از یک اپلیکیشن اندروید یا ios جهت انجام خریدهای مختلف خود استفاده می‌کنند، به سراغ یک برند مشخص رفته و به دلیل اعتمادی که به این برند دارند این شیوه‌ی خرید را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین فراهم آوردن فرصت برای خرید از طریق موبایل و ارائه‌ی اپلیکیشن از سوی یک برند، تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت آن برند داشته و به بالا رفتن اعتبار آن منجر می‌شود.

اشتراک گذاری