تاثیر ویدئو مارکتینگ در رونق کسب و کار‌ها

تاثیر ویدئو مارکتینگ در رونق کسب و کار‌ها

ویدئو مارکتینگ (video marketing) یا بازاریابی ویدئویی یکی از استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدئو برای معرفی یک محصول یا برند به منظور جذب مخاطب هدف، استفاده می‌شود.

مخاطبان به ویدئو علاقه‌ی زیادی دارند و به محتوای ویدئویی به مراتب بیشتر از محتوای متنی توجه نشان می‌دهند؛ زیرا فهم فیلم ساده است و علاوه بر آن این گونه محتوا اوقات سرگرم‌کننده و جالبی را برای بینندگان فراهم می‌کند.

با کمک گرفتن از ویدئو مارکتینگ، مخاطبان تصویر واقعی از آنچه در حال وقوع است، دریافت می‌کنند و بدون آن‌که مدت زمان زیادی را در ذهن خود صرف تصویرسازی کنند، تصاویر را مشاهده می‌کنند؛ پس زمانی که برای خواندن متن نوشتاری سپری می‌شود، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی می‌شود.

از طرفی اگر یک ویدئو تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد، می‌تواند احساسات و عواطف بیننده را با خود درگیر کند؛ همین امر باعث می‌شود که داده های ارائه شده بیشتر در حافظه‌ی فرد بماند.

باید توجه داشت که مغز انسان غالبا درگیر حس بینایی است و اکثر اطلاعاتی که به مغز منتقل می‌شود از راه چشم است. تصور کنید در صورتی که عکس‌ها می‌توانند به طور مستقیم بر مغز انسان تاثیر بگذارند، تصاویر متحرک و فیلم‌ها چه تاثیری می‌توانند داشته باشند؟!

در ویدئو مارکتینگ، ویدئو‌ها با اهداف گوناگونی ساخته می‌شوند؛ از جمله آن‌ها معرفی یک کسب و کار، معرفی محصول و نحوه‌ی استفاده از آن، توضیح ارائه‌ی یک مجموعه خدمات، آموزش یک مبحث یا معرفی یک گروه با تخصص‌های مختلف را می‌توان نام برد.

زمانی که شما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد کسب و کار هستید، حتما به این نکته توجه کنید که مخاطبان کسب و کارتان باید قدرت و تخصص شما را با تمام وجود درک کنند. تحقق این امر از طریق ویدئویی که در مسیر درست تولید شده باشد، بسیار امکان‌پذیرتر خواهد بود تا این‌که بخواهید صرفا با تولید محتوای متنی، چشم انتظار کسب اعتبار باشید. اضافه کردن ویدئویی که شما را به منزله‌ی یک کارشناس چیره دست و توانا در حوزه ی تخصصی خودتان معرفی کند، در راستای جذب مشتری تاثیر به سزایی خواهد داشت.

این روش با وجود هزینه‌بر بودن، به طرز شگفت‌انگیزی باعث افزایش نرخ تبدیل و بالا رفتن فروش و بازدهی کسب و کارتان می‌شود. در واقع تماشای یک ویدئو به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا به راحتی درباره‌ی خریدشان تصمیم‌گیری کنند. طبیعتا هرچه مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل شوند، میزان فروش نیز بیشتر می‌شود.

یکی از مزایای بارز این استراتژی این است که موتورهای جستجو برای صفحات دارای ویدئو ارزش بالایی قائل هستند؛ زیرا هر فیلم دارای فضا و قالب اختصاصی خود بوده و درصد بالایی از آن‌‌ها برای اولین بار منتشر می‌شود. این موضوع دردسر موتورهای جستجو را کمتر می‌کند. به گزارش از سایت moovly.com ، با داشتن ویدئو در سایت احتمال این‌که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل باشید 53 برابر خواهد شد. علاوه بر این، وجود ویدئو در سایتتان سبب می‌شود بینندگان زمان بیشتری در سایت بمانند؛ در نتیجه اعتبار و رتبه‌ی شما بالا می‌رود و از این جهت سئو بهبود می‌یابد.

اشتراک گذاری