هاستینگ چیست؟ سرویس هاست یا میزبانی وب به چه معناست؟ Pattern

هاستینگ چیست؟ سرویس هاست یا میزبانی وب به چه معناست؟ Pattern

همه افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و یا حتی وبلاگ شخصی هستند، با مسئله ای تحت عنوان هاست (Host) یا هاستینگ روبرو می‌شوند! شاید شما هم در مورد فضای میزبانی وب، اطلاعات کاملی ندارید و نمی‌دانید که چطور بهترین میزبان را برای وب سایت خود، پیدا کنید. اگر شما هم یکسری سؤال کلی در رابطه با این موضوع دارید، می‌توانید با خواندن این مقاله به صورت کامل، جواب سوالات خود را پیدا کنید.

برای این که متوجه مفهوم این موضوع شوید، در ادامه سعی می‌کنیم با معرفی انواع هاستینگ و فضای میزبانی وب سایت به شما کمک کنیم تا بهترین راهکارها را در این زمینه پیدا کنید:

فضای میزبانی وب در خانه، شیوه ای قدیمی که از آن استفاده نمی‌شود!

در این زمان که شرکت‌های هاستینگ زیادی در حال فعالیت هستند، بعید است بتوانید کسانی را پیدا کنید که همچنان به فکر راه اندازی فضای میزبان برای سایت یا وبلاگ شخصی خود در خانه باشند، اما اگر مفهوم این کار را متوجه شوید، بهتر می‌توانید کلیت این موضوع را درک کنید.

همه کسانی که می‌خواهند در فضای وب به انتشار مقالات، مطالب و عکس‌های محصولات و خدمات خود بپردازند، به‌طور قطع باید بر روی کامپیوتر خود، فضایی را در نظر گرفته باشند که همگان بتوانند با کمک اینترنت به آن دسترسی داشته باشند! همان‌طور که متوجه شدید، اولین پیش نیاز برای این کار داشتن یک سیستم یا همان کامپیوتر است!

در قدم بعدی لازم است که یک اتصال اینترنت پر سرعت داشته باشید تا دسترسی فضای وب را به سایت خود باز کنید. جالب است بدانید که با از دسترس خارج شدن اینترنت شما یا حتی قطع و وصل شدن آن، سایت شما اتصال خود به فضای وب را از دست می‌دهد که این موضوع در قدم اول برای بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، می‌تواند یک فاجعه بزرگ محسوب شود.

اگر کمی بخواهیم در تفاوت‌های هاست خانگی با هاست شرکتی ریزتر شویم به این نکته می‌رسیم که در فضای میزبانی خانگی شما نیاز به آی پی (Ip) ثابت دارید، در حالی که شرکت‌ها، سعی می‌کنند آی پی‌های متفاوتی را به شما اختصاص بدهند که مشکلی در دسترسی به وب سایت شما وجود نداشته باشد.

شاید فکر می‌کنید که تمام پیش نیازهای لازم برای یک داشتن یک فضای میزبانی در خانه، موارد بالا هستند، اما اشتباه نکنید! شما باید یک سیستم برق پایدار هم داشته باشید که با هر نوسان برق به مشکل برنخورید و وب سایت شما از دسترس خارج نشود. البته وجود یک سیستم پشتیبان‌گیری یا همان بک آپ‌گیری که اطلاعات شما را در خود نگه دارد هم نیاز است.

احتمالاً شما هم فهمیده‌اید که کار به شدت سخت شده‌است و همین دلایل به تنهای باعث شده‌اند که افراد این روزها اصلاً به فکر اجاره یک فضای میزبان خانگی برای سایت یا وبلاگ خود نباشند. اگر سایتی دارید که نمی‌خواهید همیشه در دسترس باشد و هر وقت می‌خواهید از آن استفاده کنید، شاید این نوع سیستم بتواند نیاز شما را پاسخگو باشد، اما به‌طور قطع این روش حرفه ای نیست و برای کسب و کارهای اینترنتی اصلاً توصیه نمی‌شود.

برای جمع‌بندی این بخش از مطلب، بهتر است که فهرست پیش نیازهای هاستینگ خانگی را به صورت یکجا برای شما مرور کنیم:

  • سیستم یا کامپیوتر مطمئنی که اطلاعات در آن قرار بگیرد!
  • وجود یک اینترنت پایدار که بتواند برای ما یک آی پی ثابت تولید کند!
  • وجود یک برق مطمئن که نوسانات نداشته باشد
  • وجود سیستم بک آپ‌گیری مطمئن که از اطلاعات برای ما پشتیبان تهیه کند

اگر حرفه ای نیستید، به فکر استفاده از فضاهای میزبانی وب اختصاصی نباشید!

برخی از کسب و کارها که اطلاعات محرمانه ای دارند، شاید تصمیم بگیرند که تمامی پیش نیازهای یک دیتاسنتر اختصاصی را تهیه کنند و اصطلاحاً این سختی را به جان بخرند، اما این تصمیمی نیست که به همین راحتی قابل پیاده‌سازی باشد. معمولاً اگر بحث امنیت اطلاعات مطرح نباشد، شرکت‌ها به فکر استفاده از چنین فضایی نمی‌افتند.

بسیاری از استارتاپ‌ها، کسب و کارها و شرکت‌هایی که این روزها در فضای اینترنت می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید از فضاهای اشتراکی استفاده می‌کنند! اگر شما هم تصمیم به استفاده از چنین خدماتی دارید، لازم است که تنها در اینترنت با جستجوی عبارت‌هایی خاص، شرکت‌های هاستینگ دور و اطراف خود را به راحتی پیدا کنید.

به عنوان مثال شما با جستجوی کلیدواژه‌هایی مثل «هاست ارزان قیمت برای وب سایت»، «فضای میزبانی وب اشتراکی»، «هاست وردپرس» و … می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با این کسب و کارها پیدا کنید و در مورد قیمت‌ها و خدمات آن‌ها اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

اشتراک گذاری